- Ținute office femei - stilul business casual vs. stilul formal
- Sfaturi generale pentru ținute de birou reușite
- Idei de ținute office formale pentru femei
- Idei de ținute business casual pentru femei: piese de bază în garderobă
- Ce să NU faci atunci când îți compui o ținută pentru birou
Fie că lucrezi într-o clădire de birouri, participi la o întâlnire de afaceri sau te pregătești pentru un interviu de angajare, găsirea unui outfit potrivit nu este întotdeauna o misiune ușoară. Din fericire, există o varietate de opțiuni vestimentare pentru femei disponibile, pe care să le integrezi cu ușurință în ținuta ta.
În cazul outfiturilor la locul de muncă, este foarte important să obții acel echilibru perfect între profesionalism și stil. Din fericire, suntem aici pentru a te ajuta să îți creezi ținute office inspirate și potrivite oricărui context profesional. De la costume formale, până la articole vestimentare business casual, aceste sfaturi și idei de ținute te vor inspira în fiecare zi!
Ținute office femei - stilul business casual vs. stilul formal
Codurile vestimentare (dress code) sunt un concept foarte întâlnit la multe companii și evenimente de business. Îmbrăcămintea și încălțămintea utilizate în aceste contexte trebuie să aibă un aer profesional, care denotă sofisticare și simț practic. Pentru bărbați, poate fi necesar să poarte un costum, sau o ținută compusă pereche de pantaloni, o cămașă și cravată. Femeile, pe de altă parte, pot interpreta ținutele office într-o gamă largă de moduri.
Moda feminină a evoluat foarte mult în ultimii ani, și va continua să evolueze înspre o zonă care îmbină stilul și aspectul profesional cu confortul. Cu toate acestea, există diferențe clare între ținutele formale de birou și ținute business casual. Ca atare, este esențial să știi pentru care te îmbraci și cum să faci acest lucru într-o manieră corespunzătoare.
Ținutele formale de birou pentru femei se înscriu în tiparele tradiționale ale îmbrăcămintei și încălțămintei de business: eleganță, conservatorism, feminitate clasică. Ca piese vestimentare, nu trebuie să lipsească din garderobă fustele midi, sacourile puțin rigide, pantofii cu toc mediu, cămășile cu nasturi. Culorile acceptate sunt în general tonurile neutre: negru, maro, bleumarin, gri. Pe lângă îmbrăcăminte și încălțăminte, aspectul poate fi completat de un machiaj natural, o coafură clasică și în general un aspect foarte îngrijit. Astfel de ținute pot fi preferate de către companii mai tradiționale, sau cu prilejul unor evenimente formale, cum ar fi întâlnirile cu clienții și prezentările.
În prezent, stilul de vestimentație la locul de muncă a început să devină mai flexibil. Femeile au început să aibă mai multe responsabilități, iar nevoia s-a mutat înspre ținutele elegante, dar și funcționale în același timp. Astfel, a fost creat stilul business casual. În timp ce așteptările vestimentare pot varia de la companie la companie, business casual este un stil vestimentar cu o estetică mult mai relaxată, potrivită totuși pentru un mediu de lucru și afaceri. Ținutele business casual pot păstra niște piese formale, cum ar fi sacourile de business, pe care să le asocieze cu elemente mai moderne, cum ar fi niște pantaloni comozi, o bluză feminină în culori aprinse precum coral sau lila, și o pereche de pantofi fără platforme.
Așadar, te poți gândi la stilul business casual ca la o combinație unică de ținute tradiționale de birou cu elemente casual, moderne. Scopul este de a găsi un echilibru între aspectul formal, sofisticat și un look casual îngrijit, fără eforturi prea mari și reguli care nu își mai au utilitatea în vremurile de astăzi. Acum poți arăta elegant respectabil, și te poți simți la fel de bine!
Sfaturi generale pentru ținute de birou reușite
Odată ce te-ai familiarizat cu conceptele de business formal și business casual, poți trece la nivelul următor. Specialiștii în materie de modă vin în ajutorul tău cu sfaturi care te vor ajuta în compunerea unor ținute office potrivite:
ȚINE CONT DE CODUL VESTIMENTAR AL COMPANIEI
O primă regulă generală în materie de fashion este să cunoști foarte bine specificul locului în care te duci. Așadar, dacă lucrezi într-o companie, asigură-te dacă există sau nu un dress code, care poate influența modul în care îți alcătuiești ținutele de zi cu zi. Totodată, dacă participi la o întâlnire de afaceri, acordă atenție și regulilor nescrise: de exemplu, anumite culori și articole vestimentare care nu sunt potrivite în anumite contexte culturale.
INSPIRĂ-TE DE LA COLEGII TĂI
Dacă nu ești sigură cum să te îmbraci, cea mai eficientă modalitate de a obține informații în legătură cu ce așteaptă compania de la tine este să te uiți la colegii tăi. Fii atentă în mod special la ceea ce poartă femeile din biroul tău într-o zi obișnuită de lucru. Nu trebuie neapărat să le copiați ținuta, însă folosirea ansamblurilor lor ca inspirație te poate ajuta să vă încadrați perfect în climatul companiei și să evitați orice faux-pas de modă.
ÎNCEPE CU ELEMENTELE DE BAZĂ
Din fericire, costumele scumpe de business pentru femei nu mai sunt o condiție să fii apreciată sau respectată la locul de muncă. Acum este suficient să ai în garderobă câteva piese de bază pe care să le integrezi în ținute. Pentru început, fă un inventar cu hainele pe care le deții și notează pe listă ce îți lipsește. Abia apoi este indicat să investești
în câteva articole esențiale de înaltă calitate pe care le poți folosi în crearea unor ținute inspirate - precum cămăși, fuste, sacouri etc.
ALEGE PIESE VESTIMENTARE CARE ȚI SE POTRIVESC
Atunci când ești în căutarea unor noi piese vestimentare pentru birou, este important să alegi îmbrăcăminte potrivită pentru silueta ta și alte caracteristici similare. O regulă generală este că nimic nu ar trebui să fie prea mare (tivurile prea lungi ale pantalonilor care atârnă pe podea) sau prea mic (cămășile sau fustele prea strâmte sau scurte).
CAUTĂ UN ECHILIBRU AL STILURILOR
Dacă contextul de muncă îți permite, poți îmbina anumite elemente formale cu unele mai relaxate. De exemplu, aspectul structurat al rochiilor de business se pot completa de minune cu look-ul mai casual al unui un cardigan tricotat. De asemenea, nu îți face prea multe griji în legătură cu ideea că „ești prea bine/slab îmbrăcată pentru ocazie”. Există o mulțime de piese vestimentare care se pot adapta în ambele contexte cu ajutorul unei accesorizări inspirate.
ALEGE CULORILE POTRIVITE
În general, opțiunea mai sigură la locul de muncă este să respecți o paletă de culori neutre și să adaugi nuanțe mai intense doar când contextul o permite. Același lucru se aplică și la imprimeuri și design-uri mai puțin formale. Cu toate acestea, și în acest caz poți pune o pată de culoare în outfit fie prin accesorii, fie prin încălțăminte.
CONFORTUL ESTE IMPORTANT
Când te îmbraci pentru birou, este foarte important să te simți confortabil, deoarece vei purta aceste haine toată ziua. Prin urmare, poți înlocui fustele rigide cu o pereche de pantaloni, și pantofii cu toc cu o pereche de balerini eleganți.
ASPECTUL GENERAL CONTEAZĂ
Pe lângă ce haine alegi să porți la locul de muncă, este foarte important să acorzi atenție look-ului tău general. Asigură-te că ținuta ta este curată, bine călcată și nu are pete sau alte imperfecțiuni.
Idei de ținute office formale pentru femei
Ținutele formale pentru femei de la locul de muncă au un rol foarte important. Pe deoparte, fac parte din cultura companiei și transmit mesajul către potențialii clienți că angajații sunt buni profesioniști, pe care te poți baza.
De aceea, iată câteva tipuri de ținute pe care le poți avea în contexte de lucru mai formale:
Ținutele formale pentru interviuri sunt o alegere perfectă atunci când vrei să faci o impresie bună angajatorului. Pentru a obține acest look profesionist, alege piese vestimentare clasice. Un costum bleumarin cu croiala subțire, o cămașă albă, o fustă midi și pantofi cu toc sunt o combinație cu care nu vei da greș. La capitolul accesorii, ale o pereche de cercei discreți și optează pentru o geantă neagră tip office. De asemenea, poți încerca să îți flexibilizezi aspectul pentru a se potrivi cu tipul de job pentru care aplici.
Îmbrăcămintea de tip cocktail este adesea necesară pentru anumite evenimente formale. Ca atare, vei dori să abordezi un stil mai expresiv, dar în același timp elegant. Pentru a face acest lucru, alege o rochie care are o croială clasică, care poate avea un detaliu surprinzător, precum mâneci cu volane. Dacă vrei ceva diferit, poți opta și pentru o salopetă sau un costum stilizat. Finalizează-ți look-ul cu niște pantofi stiletto și un clutch în care să îți pui obiectele personale necesare.
Costumele de business sunt o opțiune excelentă pentru femeile care lucrează într-un mediu mai conservator. Aceste deux-pieces-uri pot presupune în partea de jos pantaloni sau fustă. Atunci când alegi un costum, optează pentru unul într-o culoare neutră, cu țesături simplă și în general, lipsite de ornamente sau detalii decorative. Apoi, tot ce trebuie să faci este să asortezi o cămașă albă și niște pantofi din piele, pentru a crea un look care inspiră încredere și profesionalism
Atingerea unei ținute office de vară poate fi o provocare. Însă acest lucru nu este imposibil! Pantalonii și fustele din in, precum și rochiile ușoare te pot ajuta să obții un look de birou sofisticat. Deși nu este necesar să porți un blazer, ar trebui să ții unul la îndemână pentru momente neprevăzute, precum o ședință sau o întâlnire de afaceri. Când vine vorba de încălțăminte, poți opta pentru pantofi eleganți, dar comozi, cum ar fi pantofii cu platformă.
Când te îmbraci pentru birou în anotimpurile mai reci, nu va fi nevoie să faci prea multe cumpărături. Ținute office pentru toamna și iarnă pot fi adaptate din piese de vestimentație pe care le porți pe parcursul anului. De exemplu, poți începe un outfit cu o bluză sau o cămașă de bumbac, la care să adaugi un blazer sau un cardigan pentru a-ți ține de cald. Un palton din lână poate fi o investiție foarte bună, mai ales în zilele friguroase de iarnă.
Ce culori să alegi pentru ținutele office formale?
În general, culorile neutre (negru, bleumarin, gri, maro, bej, alb) sunt opțiunea cea mai sigură în cazul outfiturilor mai formale. Scopul acestora este să te ajute să te integrezi mai ușor în „peisajul” de la locul de muncă și să nu atragi prea mult atenția. Cu toate acestea, odată ce devii mai confortabilă, poți experimente cu mai multe elemente în culori plăcute vizual, precum pastelurile.
Idei de ținute business casual pentru femei: piese de bază în garderobă
- Pantaloni
Cu siguranță, pantalonii îți oferă un confort mai mare și sunt mai funcționali decât fustele. Pantalonii tip office pentru femei sunt disponibil în mai multe stiluri și design-uri: bootcut, slim, culotte, drepți etc. Atunci când vrei să achiziționezi o pereche de pantaloni, alege croiala care ți se potrivește în funcție de caracteristicile corpului tău. Fii atentă la lungimea lor - pantalonii prea lungi trebuie ajustați, pentru a preveni potențialele accidente. Totodată, pantalonii sunt disponibili într-o multitudine de materiale. Pe timpul verii, poți opta pentru pantaloni din bumbac sau in, iar pentru zilele mai reci un pantalon din tweed te poate ajuta să creezi o ținută șic, dar și comodă. Când vine vorba de culori, nuanțele neutre, cum ar fi negru, bleumarin și gri sunt ideale.
- Fuste
Atunci când porți o fustă la birou, trebuie să ții cont de lungimea acesteia. În mod ideal, fusta ar trebui să se termine în jurul genunchilor sau mai jos. De asemenea, asigură-te că materialele nu sunt prea strâmte, pentru a te incomoda atunci când stai sau când te deplasezi. Fustele creion și în formă de A reprezintă o alegere inspirată.
- Rochii
Rochiile casual pentru birou ar trebui să ilustreze acel echilibru dintre formalism și practicalitate. Acestea ar trebui să îmbrace frumos corpul, fără a fi prea strâmte, să aibă o lungime potrivită și să nu fie prea revelatoare. În timp ce rochiile cu mâneci scurte și lungi sunt mai potrivite pentru mediile de afaceri, rochiile fără mâneci pot funcționa și atunci peste ele asortezi un blazer sau un bolero drăguț.
- Topuri
Când vorbim despre topuri potrivite pentru ținutele business casual, ne referim la cămăși scurte sau lungi, bluze elegante, pulovere cu guler (malete) și multe altele. Desigur, există unele modele de bluze cu mâneci scurte care pot fi potrivite pentru birou, dacă sunt într-o nuanță relativ neutră, iar designurile nu sunt prea informale. În rest, simte-te liberă să adaugi la o ținută mai sobră câteva note culoare prin bluze cu diverse imprimeuri clasice: linii, flori etc.
- Costume
Atunci când ne gândim la costumele purtate la birou, ne gândim la formalism și rigiditate. Cu toate acestea, există o mulțime de costume moderne pentru femei. Acestea au design mai relaxat, oferind multă versatilitate. În general, costumele business casual pentru femei conțin partea de sus și de jos asortată. Însă îți poți crea chiar tu propriul costum din piese diferite: ar putea fi un blazer și o fustă sau o vestă și niște pantaloni.
- Pantofi
Pantofii pe care decizi să-i porți cu ținuta ta au un rol foarte important, întrucât. Aceștia fie vor retușa aspectul tău de business, fie te vor face să arăți neprofesionist - așadar nu trece cu vederea acest detaliu!
Chiar dacă ai un outfit business casual, pantofii entru birou ar trebui să încline puțin mai mult spre formalitate. Pentru a alcătui o ținută elegantă, poți alege din tipurile de pantofi cu toc pentru birou: pantofi cu toc cui, pantofi cu platformă etc. Dacă preferi pantofi fără platformă, ei bine poți opta pentru o pereche de tip oxford, mocasini, sau o pereche de balerini în nuanțe neutre. Pentru zilele mai friguroase, ghetele sau cizmele din piele sunt cea mai bună alegere. Alege întotdeauna pantofi comozi, care se pot potrivi la majoritatea ținutelor!
Ce să NU faci atunci când îți compui o ținută pentru birou
Fiecare birou este diferit, desigur, ceea ce face ca alcătuirea outfiturilor să fie foarte flexibilă. Cu toate acestea, există unele aspecte de care trebuie să ții cont, pentru a evita gafe vestimentare. Totodată, amintește-ți că profesionalismul se rezumă la felul în care te comporți la fel de mult ca felul în care te îmbraci.
Iată ce NU ar trebui să porți la serviciu:
- Haine care te poate expune prea mult: topuri sau rochii cu decolteu, un maiou fără bretele, o fustă prea strâmtă, pantaloni scurți tip bermude, un salopetă cu pantaloni scurți, un top cu decupaj mare pe partea din spate etc.
- Bluze transparente care pot expune lenjeria de corp.
- Lenjerie de corp din materiale nepotrivite pentru acest context, cum ar fi dantela, plasa, materiale transparente etc.
- Brățări, pantofi (în special sandale cu toc), pantaloni din piele care scot un sunet repetitiv și deranjant atunci când te deplasezi.
- Pantofi cu tocuri prea înalte și cizmele peste genunchi.
- Orice piese de îmbrăcăminte în nuanțe foarte puternice - roz, verde lime, galben neon etc. Chiar dacă există unele domenii creative unde ar putea fi acceptate astfel de ținute, este foarte important să cunoști specificul locului.
- Orice piesă vestimentară care ar crea o dezbatere asupra categoriei în care s-ar încadra articolul - dacă te întrebi dacă „aceștia sunt pantaloni sau colanți?” sau „este o tunică sau o rochie?”, atunci cel mai bine este să renunți la aceasta.
- Pantofi sport sau haine largi.
- Dacă poți să încorporezi denim în ținutele tale, fă-o cu gust și evită modelele cu rupturi sau franjuri.
Așadar, acum ai toate informațiile pentru a-ți putea alcătui ținute office inspirate, pline de stil și care respectă cultura locului de muncă.
Sursă foto: pexels.com, freepik.com
Comentarii